......UNTUKMU HAWA........
5:40 PM | Author: mohd daud bin hassan

Hawa,
Andai kau masih muda remaja,jadilah anak yang solehah buat kedua ibu bapamu, Andai engkau sudah bersuami, jadilah isteri yang meringankan beban suamimu, Andai engakau soerang ibu, didiklah anak-anakmu sehingga mereka tidak gentar memperjuangkan Ad-Diin ALLAH...

Hawa,
Andai engkau belum berkahwinj janganlah kau risaukan jodohmu.ingatlah Hawa akan janji Tuhan kita. "Wanita baik adalah milik lelaki yang baik." janganlah kau mulakan pertemuan dengan lelaki bukan muhrim kerana khuatir dari mata jatuh ke hati.Maka lahirlah senyuman lantas tercetusnya salam dan sekaligus disusuli dengan pertemuan seterusnya.cuma dibimbangi lahirnya nafsu kejahata yang menguasai diri..

Hawa,
Lelaki yang baik tidak melihat pada paras rupa.. lelaki yang soleh tidak memilih wanita melaui keseksiannya.. lelaki yang warak tidak menilai wanita melalui keayuannya mahupun kemanjaannya ataupun kemampuannya menggoncang iman kaum lelaki, tetapi lelaki yang baik menilai wanita melaui akhlak serta peribadinya , dan yang paling penting adalah pegangan agamanya..

Hawa,
Lelaki yang baik juga tidak menginginkan pertemuan dengan wanita yang bukan muhrimnya kerana dia takut memberi kesempatn epada syaitan untuk menggodanya..lelaki yang warak juga tidak mahu bermain cinta kerana dia tahu apa matlamat dalam sebuah pertemuan antara lelaki dan perempuan iaitu sebuah perkahwinan...

Oleh itu Hawa,
jagalah auratmu..Awasilah pandanganmu..Peliharalah akhlakmu..Kuatkanlah pendirianmu.. Andai ditakdirkan tiada cinta Adam untukmu,cukuplah cinta ALLAH memenuhi dan menyinari kekosongan jiwamu..biarlah cinta dari kedua ibu bapamu menghangatkan kebahagiaan buat dirimu..Cukuplah cinta adk beradik serta keluarga yang membahagiakan dirimu..

Hawa,
Cintailah ALLAH dikala susah mahupun senang kerana kau akan memperoleh cinta daripada insan yang juga mencintai ALLAH..Cintailah kkedua ibu bapamu kerana kau akan memperolah keredhaan daripada ALLAH..Cintailah keluargamua kerana tiada cinta yang lebih bahagia dari cinta keluarga..

Akhir sekali Hawa,
janganlah tangan yang bisa menggoncang dunia itu cuba menggoncang iman lelaki kerana kelemahan lelaki adalah dirimu HAWA...

~luahan rasa~
...insan dhoif...
|
This entry was posted on 5:40 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On December 7, 2009 at 12:32 AM , Hamba Allah said...

salam ziarah..

smga ketemu srikandi yg solehah lg mukminah..

nanti jemput ana erk..
kat kepala batas kan..hoho